Onze aanpak
Voor kaakchirurgie krijgt u een verwijzing van uw tandarts of huisarts. Heeft u die, dan belt u naar onze kliniek om een afspraak te maken. Is er sprake van spoed? Dan neemt uw tandarts rechtstreeks contact met ons op. Meestal kunt u dezelfde dag nog terecht.
Bij een verwijzing hoort een verwijsbrief. Uw tandarts of huisarts kan die ons vast per e-mail toesturen. Uw gegevens zijn dan al bij ons bekend als u belt voor een afspraak. Heeft uw arts de verwijsbrief niet gemaild, maar alleen aan u meegegeven, dan vraagt onze ondersteuner naar de reden van de verwijzing.
In het telefoongesprek hoort u waaruit de behandeling zal bestaan en wat u kunt verwachten. Er wordt ook gevraagd of u medicijnen gebruikt. Zo ja, dan vragen wij u een medicijnlijst (te krijgen bij de apotheek) mee te nemen naar de afspraak.
We hebben bijna geen wachtlijsten. Is er een afspraak gemaakt, dan krijgt u een bevestiging per e-mail en kort voor de afspraak nog een sms.
Vóór de behandeling spreekt de chirurg goed met u door wat hij gaat doen. Als dat nodig is en hij dat nog niet gedaan heeft, overlegt hij met uw tandarts. U hoort wat er voor complicaties op kunnen treden en wat u zelf kunt doen om zo snel en goed mogelijk te genezen.
Alles staat in het teken van duidelijke communicatie in een prettige sfeer. Ons doel is u zoveel mogelijk op uw gemak te stellen.
Na de behandeling
Meestal bent u met één behandeling geholpen. Soms zijn er meer behandelingen nodig, zoals bij het verwijderen van verstandskiezen. Maar normaal gesproken hoeft u niet meer terug te komen.
Heeft u na de behandeling klachten of vragen? Maakt u zich zorgen? Bel dan gerust. Voor spoedgevallen zijn we 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar. Er is altijd een kaakchirurg met wie onze ondersteuners uw vragen kunnen bespreken.
Vóór de behandeling vertellen we u wat u kunt doen tegen mogelijke napijn. Na de behandeling krijgt u een recept mee voor pijnstillers. U kunt die direct bij de apotheek ophalen. Zie ook pijnbestrijding.