De huidige wachttijd bedraagt 2 dagen

Kaakchirurgie

Aandacht en tijd voor ú: dat stelt gerust

Bij Kaakchirurgie Holland voeren we alle kaakchirurgische behandelingen uit waar geen narcose voor nodig is. U hoeft dus niet naar het ziekenhuis, maar komt terecht in een praktijk met een gemoedelijke sfeer en dichter bij huis. En eenmaal binnen nemen onze mensen ruim de tijd voor u.

Kaakchirurgie 1

Betrokken bij ú

We zien u als mens, met de zorgen en angsten die daarbij horen. We luisteren goed naar wat u te vertellen heeft: naar wat u scheelt maar ook naar waar u misschien wel tegenop ziet. We kijken heel precies naar de verwijzing van uw eigen tandarts en vragen u naar uw wensen. Daarna komen we met een duidelijk, eerlijk en professioneel advies. Als het nodig is, overleggen we met uw tandarts of huisarts.

Voordat we iets doen, leggen we uit wat. Al gaat het maar om het geven van een verdoving. U weet dus wat er komen gaat, en dat geeft rust. In de dagen na de behandeling informeren we hoe het met u is. En als u zelf vragen heeft, staan wij voor u klaar.

We voelen ons echt betrokken bij hoe ú zich voelt. En dat merkt u.

  • persoonlijke aandacht
  • geen haast maar ruim de tijd
  • een professioneel advies
  • duidelijke uitleg
  • uitstekende nazorg
  • 24/7 bereikbaar voor spoedgevallen
Proces kaak

Onze aanpak

Voor kaakchirurgie krijgt u een verwijzing van uw tandarts of huisarts. Heeft u die, dan belt u naar onze kliniek om een afspraak te maken. Is er sprake van spoed? Dan neemt uw tandarts rechtstreeks contact met ons op. Meestal kunt u dezelfde dag nog terecht.

Bij een verwijzing hoort een verwijsbrief. Uw tandarts of huisarts kan die ons vast per e-mail toesturen. Uw gegevens zijn dan al bij ons bekend als u belt voor een afspraak. Heeft uw arts de verwijsbrief niet gemaild, maar alleen aan u meegegeven, dan vraagt onze ondersteuner naar de reden van de verwijzing.

In het telefoongesprek hoort u waaruit de behandeling zal bestaan en wat u kunt verwachten. Er wordt ook gevraagd of u medicijnen gebruikt. Zo ja, dan vragen wij u een medicijnlijst (te krijgen bij de apotheek) mee te nemen naar de afspraak.

We hebben bijna geen wachtlijsten. Is er een afspraak gemaakt, dan krijgt u een bevestiging per e-mail en kort voor de afspraak nog een sms.

Vóór de behandeling spreekt de chirurg goed met u door wat hij gaat doen. Als dat nodig is en hij dat nog niet gedaan heeft, overlegt hij met uw tandarts. U hoort wat er voor complicaties op kunnen treden en wat u zelf kunt doen om zo snel en goed mogelijk te genezen.

Alles staat in het teken van duidelijke communicatie in een prettige sfeer. Ons doel is u zoveel mogelijk op uw gemak te stellen.

Nazorg

Na de behandeling

Meestal bent u met één behandeling geholpen. Soms zijn er meer behandelingen nodig, zoals bij het verwijderen van verstandskiezen. Maar normaal gesproken hoeft u niet meer terug te komen.

Heeft u na de behandeling klachten of vragen? Maakt u zich zorgen? Bel dan gerust. Voor spoedgevallen zijn we 24 uur per dag, zeven dagen in de week bereikbaar. Er is altijd een kaakchirurg met wie onze ondersteuners uw vragen kunnen bespreken.

Vóór de behandeling vertellen we u wat u kunt doen tegen mogelijke napijn. Na de behandeling krijgt u een recept mee voor pijnstillers. U kunt die direct bij de apotheek ophalen. Zie ook pijnbestrijding.

Veelgestelde vragen

De meeste vragen die we krijgen hebben te maken met zorgkosten, zorg na de behandeling en het voorkomen of bestrijden van pijn. De antwoorden daarop hebben we hieronder gebundeld.